رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد از رایگان بودن 70 درصدی اقدامات پاراکیلینک در این طرح خبرداد و افزود: از دیگر مزایای برنامه ملی این است که از اقدامات پاراکیلینک غیرضروری نیز جلوگیری می شود.

یزدفردا، منیره زارع زاده خبرنگار بهداشت و درمان/  رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد از رایگان بودن 70 درصدی اقدامات پاراکیلینک در این طرح خبرداد و افزود: از دیگر مزایای  برنامه ملی این است که از اقدامات پاراکیلینک غیرضروری نیز جلوگیری می شود.
دکتر سیدجلیل میرمحمدی در گفت و گو با خبرنگار یزدفردا، با اشاره به این مطلب که برنامه پزشک خانواده طرحی برای تمام فصول است اظهارداشت: افزایش رضایتمندی مردم از ارائه خدمات، افزایش دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی، ارتقاء سطح سلامت مردم و کاهش پرداخت از جیب مردم از مهمترین ویژگی های این برنامه ملی است.
وی با اشاره به ایجاد پرونده الکترونیک سلامت به عنوان یکی دیگر از فواید و مزایای این طرح خاطرنشان ساخت: با اجرای این طرح بیماری های بومی در برخی مناطق کشف می شود و به عبارت دیگر، با یک ویزیت پایه توسط پزشک خانواده به راحتی میتوان بیماریهای نهان در یک نطقه را کشف نمود و در صدد پیشگیری از آن برآمد.
میرمحمدی ادامه داد: کلیه ارائه خدمات در سطح یک پزشک خانواده اعم از ویزیت، دارو، تزریق و پانسمان رایگان است.
وی اصلاح نظام سلامت را از دیگر مزایای این طرح عنوان کرد.
وی همچنین از رایگان بودن 70 درصدی اقدامات پاراکیلینک در این طرح خبرداد و افزود: از دیگر مزایای  این طرح این است که از اقدامات پاراکیلینک غیرضروری نیز جلوگیری می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد همچنین متذکرشد: هر پزشک خانواده موظف است بحثهای پیشگیری ، آموزش و سلامت محوری را به بیمارانش ارائه دهد.

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا